أكثر 10

9 صور عن عجائب الجليد - pictures of snow wonders


ice formation, any mass of ice that happens on the Earth’s continents or surface waters. Such lots kind where substantial amounts of liquid water freeze and stay within the solid state for a few period of your time. familiar examples embody glaciers, icebergs, sea ice, seasonally frozen ground.



- إن تشكلات الجليد أو أي كتلة جليدية تكونت على الأرض ,أو على سطح المياه فهي تكونت نتيجة تجمد الماء السائل وبقائه في حالته الصلبة لفترة من الوقت , مثل الأنهار الجليدية ,والجبال الجليدية, والجليد البحري ,والأرض التي تتجمد موسمياً.

And we we'll show you great pictures of ice formations in some areas.

- ونحن سنعرض لك في هذه الصور أمثلة على تشكيلات الجليد في بعض المناطق.


1- This image is from behind the frozen Minnehaha Falls. situated in an exceedingly minneapolis park.

-هذه الصورة تم إلتقاطها من وراء شلالات Minnehaha المتجمدة ,وهي تقع في حديقة "مينابوليس" .


2- The celebrated Briksdal ice mass may be a a part of the Jostedalsbreen ice mass, the largest ice mass on land Europe. 

- هذه صورة لكتلة الجليد  Briksdal ,والتي قد تكون جزء من الكتلة الجليدية Jostedalsbreen ice والتي تعتبر أكبر كتلة على أرض أوروبا.


3- Frozen Plitvice Lakes, Croatia

- صورة لبحيرات Plitvice المجمدة في كرواتيا.



4- The unbelievable concentric forms you see on top of are neither crop circles nor alien landings -- they're half and parcel of the world's largest design, that spans 9 sq. miles! Jim Denevan, who created the previous world's-largest-artwork within the nevada desert, headed out to geographical area to draw these lovely patterns on ice with a team of helpers and a brush. Denevan is understood for making expansive, meditative works with repetitive patterns and endless scale. Given that, Lake Baikal appears like the right canvas, since it is the world's largest lake.

- هذه الأشكال الغريبة التي لا تصدق ليست دوائر الحقول التي نسمع عنها وكان يعتقد أن من رسمها كائنات فضائية , ولكن ما ترونه أمامكم ,ولكنه جزء من أكبر تصميم في العالم..وهو يمتد لحوالي 9 ميل مربع.
Jim Denevan الذي قام برسم التصميمات السابقة الرائعة في صحراء نيفادا هو الذي قام برسم هذه الدوائر الجليدية مع فرشاة وفريق من المساعدين,فقد حول Denevan بحيرة Baikal إلى قطعة قماش لأعماله الفنية , والتي تعتبر أكبر بحيرة في العالم.


5- Lake Baikal is that the the planet.s oldest and deepest lake. specialists say that it's close to twenty five million years old (possibly older) and has a mean depth of 744.4 meters (2,442 ft).

- بحيرة Baikal هي أقدم واعمق بحيرة على كوكب الأرض, ويقول المتخصصون أن عمرها ربما يقارب 25000000 سنة او أكثر ومتوسط عمقها 744.4 متر (2،442 قدم). 



6- It's an incredible natural sight at Abraham Lake with the Frozen bubbles under the ice. the reason of the rare development is, “The plants on the lake bottom unleash  methane gas and  methane gas gets frozen once returning shut enough to the much colder lake surface and that they keep stacking up below once the weather gets colder and colder throughout the winter season.”

-  هذا المشهد الطبيعي الذي نراه لا يصدق حقاً..إنه في بحيرة Abraham مع فقاعات الثلج المتجمدة تحت الجليد ,والسبب في هذا التكوين النادر للجليد , هو أن النباتات الموجودة تحت البحيرة أطلقت غاز الميثان الذي سرعان ما تجمد تحت سطح البحيرة بما يكفي لجعلها باردة ومتجمدة أكثر فأكثر خصوصاً في فصل الشتاء.
 



7- Winter time in Geneva, Switzerland.

- فصل الشتاء في جنيف - سويسرا



8- Frozen spiderweb

- شبكة عنكبوت متجمدة.



9- With massive icicles reaching from the ground to the sky, it had been actually completely different from the same old hedgerows you see in norfolk. As a result, drivers and walkers alike stopped and loved the strange phenomena in Salhouse.

- هذه صورة لرقاقات الثلج التي تمتد من الأرض إلى السماء, وهذه بالطبع مختلفة تماما عن سياج الأشجار الذي يمكن أن تراه على الطريق, ولذلك يتوقف دائما السائقين والمشاة للمشاهدة والإعجاب بهذا التكوين الثلجي الرائع.


1 comments :

يتم التشغيل بواسطة Blogger.