أكثر 10

أكثر 10 حيوانات عملاقة - The most 10 giant animals


In genetics, a mutation is a change of the nucleotide sequence of the genome of an organism, virus, or extrachromosomal genetic element.

It can produce giant animals as we shall see now.

في علم الوراثة ..الطفرة هي التغير في تسلسل النوكليوتيدات الموجودة في جينوم الكائن الحي أو حتى الفيروس.

ويمكن أن تؤدي الطفرة إلى إنتاج حيوانات عملاقة كما سنرى الآن..


1- Giant George


- Giant George, a 43-inch-tall Great Dane from Tucson, control 2 world records: the tallest living dog and also the tallest dog ever (until Feb fifteen, 2010).
- الكلب العملاق جورج يصل طوله إلى 34 بوصة , كما إنه سجل رقمين قياسيين في موسوعة جينييس كأطول كلب على قيد الحياة حتى 15 فبراير 2010.

2- Ulric


- Ulric the Norwegian Forest cat is doubly as big as he ought to be. advisement in at a whopping 30 pounds, this fat cat was the heaviest competition that the PDSA's fitness competition has ever had on their show.

- ألاريك قط الغابات النرويجية يبلغ حجمه ضعف ما كان ينبفي ان يكون عليه بحوالي 30 رطل , وهذتا القط السمين كان الأثقل وزناً  في مسابقة اللياقة البدنية PDSA عن أي وقت مضى

3-  Goldie




- The title of largest pet cyprinid goes to Goldie from Folkestone in Kent, England, was 15 inches long, five inches wide, and weighed over 2 lbs in 2008.

-إن عنوان اكبر الاسماك الاليفة من هذا النوع كان من حق السمكة غولدي من فولكستون في كينت، انجلترا, وكان طولها 15 بوصة ,وعرضها 5 بوصات,ووزنها اكثر من 2 رطلاً في عام 2008.
4- Ralph



-  Ralph, a 4-year-old rabbit from the united kingdom that weighs 55 pounds, reclaimed the Guinness world record for the most largest rabbit this year, a title which he also command in 2010 till a rabbit named Darius, of constant breed, outweighed him.


- الارنب رالف البالغ من العمر 4 سنوات من المملكة المتحدة , يزن حوالي 55 رطل , وقد حقق الرقم القياسي لموسوعة جينيس كأكبر أرنب في تلك السنة , وهو اللقب الذي كان يحظى به أرنب آخر يدعى داريوس عام 2010
5- Zeus


 - Zeus, a 44-inch-tall Great Dane from Michigan, has been officially recorded as the planet's tallest dog in the 2013 edition of the Guinness Book of World Records.

- زيوس هو كلب عملاق من ولاية ميشيغان , يبلغ طوله حوالي 44 بوصة وقد تم تسجيله عام 2013 كأطول كلب على الكوكب في موسوعة جينيس للأرقام القياسية.

6- Sammy



- Sammy is a huge 115-pound African spurred turtle who currently lives in san francisco, CA.


- سامي هي سلحفاة أفريقية ضخمة ,تزن حوالي 115 رطل , وتعيش حالياً في سان فرانسيسكو,كاليفورنيا.

7- Zorba



- Zorba, AN English mastiff from London, holds the all time Guinness record for the biggest dog ever at 343 lbs. He was additionally measured from his nose to the tip of his tail at eight feet, three inches and thirty seven inches at the shoulder. He was eight years old at the time of the measurements, that was in Nov 1989. If Zorba was still alive these days, there's very little doubt that he would still hold the record within the Guinness Book because the largest dog within the world. 


- زوربا هو كلب ضخم من لندن , يحمل على الدوام الرقم القياسي في موسوعة جينيس كأضخم كلب عن اي وقت مضى, حيث يزن حوالي 343 رطلاً, وبالإضافة إلى ذلك تم قياس المسافة من انفه إلى طرف ذيله لتصل إلى 8 أقدام و3 بوصة ,و37 بوصة عند الكتف, وفي هذا الوقت كان في الثامنة من عمره في نوفمبر 1989م ,وإن كان هذا الكلب على قيد الحياة حتى الآن , فسيكون هناك احتمال ضئيل أنه ما زال يحمل الرقم القياسي في موسوعة جينيس كأكبر كلب في العالم.
8- Gary


- At 112 pounds, Gary the capybara is that the world's largest pet gnawing animal. usually found in South America, this cute gnawing animal has been adopted by a couple living in texas. Their house owners got Gary from a stock farmer in Arkansas. 

غاري هو من أكبر الحيوانات القارضة الأليفة في العالم , حيث يزن حوالي 122 رطلاً,وعادة ما تعيش في أمريكا الجنوبية , وهذا الحيوان ًقد تمت رعايته من قبل زوجين في ولاية تكساس,حيث حصلوا على غار من مزرعة في أركانساس.

9- Bandit


- Bandit was a raccoon from Palmerton, Pennsylvania who attracted attention when being named "The World's Fattest Raccoon" by The Guinness Book of World Records.

- بانديت هو راكون من ولاية بنسلفانيا ,وقد إجتذب إهتمام كبير عند إختياره كأسمن راكون في العالم في موسوعة جينيس للأرقام القياسية.

10- Stewie


- Stewie, an unbelievable forty eight.5-inch-long cat from nevada, holds 2 world records: the longest house cat within the world and therefore the world's longest cat tail.
The famous cat was additionally an authorized medical care animal that regularly visited a neighborhood senior center close to his home. 



- 48,5 هو طول القطة ستوي من نيفادا,وتحمل رقمين قياسيين كأطول قطة منزل في العالم ,وكذلك أطول ذيل قطة في العالم.
وهذه القطة الشهيرة ,اصبحت أيضاً حيوان معتمد من قبل الرعاية الطبية , حيث تزور بإنتظام المرضى في المركز الطبي القريب من البيت الذي تعيش فيه.


0 comments :

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.