حول العالم

أشجار من بيوت العنكبوت - Trees of spider webs



-The flooding in elements of Islamic Republic of Pakistan has left many traces. Among them could be a rather uncommon one. If you look at some trees in Pakistan you'll be able to see huge webs around them.



 that's as a result of the spiders had to escape up to the highest of the trees once the water enclosed them. they need stayed there since, i suppose it’s pretty cool up within the trees, and created some crazy webs that appears like cocoons.

- إن الفيضانات التي حدثت في جمهورية باكستان الإسلامية , قد تركت آثاراً كثيرة ,من بينها آثاراً غير مألوفة!
فإنك إن نظرت إلى إحدى تلك الأشجار في باكستان فسترى شبكات ضخمة تغطي قمم تلك الأشجار.. إنها خيوط العنكبوت!

- إن هذه الظاهرة العجيبة التي حدثت هناك كانت نتيجة هروب العناكب من مياه الفيضانات المتدفقة إلى أماكن عالية بعيدة عن الماء , ألا وهي الأشجار, فبقيت من حينها هناك وهي تصنع بيوتها لتغطي الأشجار بشكل يشبه الشرانق  كما ترى أمامك في الصور !



- Many people ar amazed however I’m creeped out, simply imagine the spiders travel everywhere the place on those trees egg laying eggs around. This has in fact killed lots of mosquitoes that gets stuck within the webs, which decrease the danger of obtaining malaria, that is really positive, therefore in any case we must always give thanks the spiders. Speaking of spider webs, here are the toughest ones within the world. 

- الكثير من الناس بالفعل مذهولين من هذه الظاهرة الغريبة , ولكن في الواقع كانت مفيدة كثيرا ً , فوجود خيوط العنكبوت الكثيرة ووجود بيض العنكبوت على تلك الاشجار يتسبب في قتل البعوض الذي يسكن الأشجار , وهذا البعوض كان بسبب الملاريا , لذا فإن وجود بيوت العنكبوت في هذا المكان يقلل من الإصابة بمرض ملاريا البعوض.




0 comments :

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.